Doorgaan naar hoofdcontent

Happy M-Year!

Jullie zagen het de vorige dagen al. We sloegen met een paar toffe madammen de handen in elkaar voor een swap. En niet zomaar een swap. De dames in kwestie testen regelmatig patronen voor Compagnie M. Dat is telkens weer een geweldige, leerrijke en inspirerende ervaring. We wilden Marte bij het begin van het nieuwe jaar dan ook eens in de bloemetjes zetten!

Anke vroeg of ik het zag zitten mee te doen, en ik zei ja! Spannend wel... Iets maken voor een andere naaister, dat levert toch de nodige gezonde stress op... Alle namen gingen in de pot, en voor mij kwam daar Sofie uit! Ik ging voor haar op jacht in mijn stoffenvoorraad en haalde een groene en erg retro stof boven. Eén waar ik al langer een Lotta in zag. Grondige studie van de blog van Sofie wees uit dat dat één van de weinige Compagnie M. patronen was die ze zelf nog niet maakte. Mijn keuze was gemaakt!





Sofie blogt vandaag over haar pakje, dus voor meer foto's en indrukken verwijs ik je graag door naar haar!

Via het computersysteem dat de namen trok, konden we ook info uitwisselen en vragen stellen. Ik gaf maten door, lievelingskleuren enzovoort. Ik kreeg plots ook de vraag van welke diertjes ons Janne houdt. Ze was daar heel duidelijk in: poezen! (en konijntjes, maar toch vooral poezen!). Het werd almaar spannender...
Met nog een paar dagen te gaan voor oudejaar, ging op een avond de bel. En daar stond Catherine voor de deur met een pakje voor Janne!

En dat pakje, dat was een schot in de roos! Een prachtige gele Julia Sweater met zelf gezeefdrukte poesjes. Die werd onmiddellijk uitgebreid geknuffeld.

De uitdagende maten van dochterlief werden perfect geïnterpreteerd. De sweater zit fantastisch!


Onze favoriete kraag!






En zag je die zalige zakken al?



Met een knipoog naar de julia-fotoshoot :-)





Onze poezenliefhebster is perfect gelukkig!

Bedankt Catherine voor de prachtige sweater!
Bedankt Anke voor het initiatief, het was superleuk!
Bedankt Marte, voor de patronen en de inspiratie!

En voor jullie allemaal: Happy M-Year!


Ga zeker ook eens kijken naar de andere cadeautjes die werden uitgewisseld!

04/01 – Petite Bout De Chou – MamC
05/01 – So Popo Sew – Me Toezie
06/01 – Lielebeesje  Mijn leven met 4 helden
07/01 – Van Leentje – MomFie
08/01 – Bellevi – Amore

Reacties

  1. Heel mooi Lotta rokje! En die Julia sweater ziet er zalig uit. Die zal ze nu zeker kunnen gebruiken met dit koude weer. Die popjes waren bij mijn dochter tijdens de Louisa coat shoot ook zo'n succes 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De trui gaat hier niet meer uit de laatste dagen! En die popjes, die hebben we dus ondertussen ook in huis... :-)

      Verwijderen
  2. Wat een mooie poezen Julia! En idd het enige compagnie m patroon dat ik nog niet maakte,dankjewel leentje 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk. Doe trui zou hier ook goed scoren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super tof! Het rokje en de sweater!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jouw lieve meid staat zoooooo mooi met de trui, het perfecte geel voor haar! Wat een eer dat ze hem ook gewoon spontaan gaat knuffelen :-). Mooie rok ook van jouw hand!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben en blijf zo'n fan van de Lotta... en ze zitten nog eens heerlijk ook ;). Schoon gerief vrouw!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Allebei zo anders, maar beiden zo mooi! Echt fan, zowel van de Lotta als van de poezentrui! Bedankt om mee te doen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Benieuwd naar wat jij ervan vind ! Laat gerust een berichtje achter!

Populaire posts van deze blog

Bonnie - Fibre Mood 12

Het is alweer zover... de nieuwe Fibre Mood ligt in de winkel! En het is een topeditie... Ik had bij meerdere patronen meteen de "wil-ik-maken"-reflex. Mijn nog herstellende arm dwong mij evenwel om het eenvoudig te houden. Iets in de categorie minimale moeite - maximaal resultaat liefst. En daar was Bonnie, een blouse met een aansluitend lijfje en zot schone mouwen!  Al die andere mooie patronen verhuisden naar mijn to-sew lijstje, en ik ging voluit voor Bonnie! Nieuwe stof zou ik daar niet voor kopen... Tot ik bij Ansje Handmade deze fantastische crepe van Eglantine & Zoe tegenkwam... en daar bovendien ook meteen de Bonnie blouse in zag... En daar heb ik nog geen moment spijt van gehad! De stof valt mooi soepel door, verwerkte zalig en is een plezier om te dragen. Voor een volgende Bonnie zal ik dan iets uit de voorraad nemen, beloofd 😏. Het maken ging relatief snel, al ben je wel even bezig met de plooien in de mouwen. Maar het resultaat mag er dan wel zijn!  Dit w

Isa sweaterdress

Mag ik u voorstellen: Isa! Isa is het nieuwste patroon van Bel'Etoile . Het is een sweater, een crop-top én een sweaterjurk, met colourblock-opties. Je kan er een jurk met rimpelrok en grote zakken van maken of een rechttoe-rechtaan sweaterjurk. En dat is wat wij deden voor de patroontest. Mijn Janne heeft steeds uitdagender maten. Op basis van haar borstomtrek koos ik op aanraden van Isabel voor maat 98, en die verlengde ik naar maat 116. En dat resulteerde in de perfecte pasvorm voor mijn dametje! De mooie sweaterstof vond ik bij Madeline de Stoffenmadam . Je weet wel, zo'n coupon die je niet kunt laten liggen... Als je voor de basic sweaterjurk kiest, dan heb je in geen tijd een prachtresultaat. En dat is ook dankzij de superduidelijke handleiding! Janne vindt haar Isajurk alvast zalig! Zacht, comfortabel en speelproof. Helemaal zoals ze het graag heeft! Het gaat hier dan zeker ook niet bij deze ene basic versie blijven. Ik ga zeker oo

er was eens...

Er was eens een meisje dat Roodkapje heette. Haar mama maakte voor haar een rode cape. Die zou ze aandoen om naar het carnavalsfeest in de kribbe te gaan. Maar op de dag van het feest... was ons Roodkapje ziek. Binnenblijven dus! Maar, euhm... als Roodkapje ziek is... Brengt oma dan koekjes?