Doorgaan naar hoofdcontent

Theo in de Tour

De Tour, en de koers in het algemeen, maakt een wezenlijk deel uit van mijn jeugdherinneringen. Op bezoek bij oma en opa werd er vaak samen naar de koers gekeken. Met het geluid af en opa die voor commentaar zorgde (en nog steeds zorgt trouwens). Maar ook thuis volgden we trouw wat er in Frankrijk gebeurde. En ook nu nog. Minder intensief, dat wel. Vaak met commentaar van zoon en dochterlief zodat ik ook nu nog vooral moet afgaan op wat ik zie. Of ik volg het met een half oog of oor terwijl ik achter de naaimachine zit.

Ik kreeg van Isabelle van Kersenpitje een stuk katoen uit de reeks Vive le Tour van haar eigen collectie tel père, tel fils. Of ik het zag zitten om hier iets uit te maken? Reken maar! Want zowel de kleuren als de print zijn mijn Lukas op het lijf geschreven!


Ik moest ook niet lang nadenken wat ik uit dit superstofje zou maken. Een hemdje zou het worden. En als ik hemd denk, denk ik tegenwoordig automatisch Theo!

Waar ik voor de eerste communie in april nog een smalle 122 moest verlengen, mocht ik tot mijn verrassing - het is tijden geleden dat onze zoon nog eens in de breedte is gegroeid... - deze keer de standaard 128 uitknippen.



Ik koos voor de eenvoudige uitvoering, met een gewone kraag. Zoonlief wou liever geen borstzakje, dus lieten we dat ook achterwege. Bij gebrek aan een passende paspel stikte ik een dubbelgevouwen wit biaislint tussen de rugpas en het rugpand. Voor de sluiting koos ik zwarte kamsnaps.


Ziezo, klaar om op de fiets te stappen! Of bij nader inzien toch liever luilekker in het gras...




De stof liet zich supergoed verwerken, en wij zijn meer dan blij met het resultaat! Het bracht ons alvast in de juiste stemming voor onze vakantie in La France!

De zoon was in een bijzonder goede poseerstemming, wat foto's kiezen moeilijk maakte... Dus omdat ik het niet laten kan, nog twee!



Vive le Tour is er ook in biotricot en sweatstof. En er zijn nieuwe prints in aantocht in de collectie tel père, tel fils. Je vindt ze hier!

Reacties

  1. een prachtig familieverhaal & hele mooie foto's
    leuk idee: paspel vervangen dr biaislint!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi, Leentje! Ik grijp spontaan nooit naar grijs, maar dit is echt een mooi stofje. En wat heb jij toch een knappe zoon! (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk hemdje en wat een mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij staat er prachtig mee en inderdaad een zeer toepasselijke stof voor het Tour de France moment dat aan de gang is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi dat stofje en die Theo natuurlijk! Leuk als de fotosessie goed meevalt, hij doet dat heel goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zeer mooie zoon met een prachtig hemd uit een geweldig schoon stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi mooi, je zoon ziet er très Frans uit zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, super knap hemdje in een heel mooi stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Très beau! die foto's met de chapeau zijn de max! Recht uit een Franse film!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie Theo, mooie stof, mooi verhaal. De tour is toch een beetje magie soms.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Benieuwd naar wat jij ervan vind ! Laat gerust een berichtje achter!

Populaire posts van deze blog

Bonnie - Fibre Mood 12

Het is alweer zover... de nieuwe Fibre Mood ligt in de winkel! En het is een topeditie... Ik had bij meerdere patronen meteen de "wil-ik-maken"-reflex. Mijn nog herstellende arm dwong mij evenwel om het eenvoudig te houden. Iets in de categorie minimale moeite - maximaal resultaat liefst. En daar was Bonnie, een blouse met een aansluitend lijfje en zot schone mouwen!  Al die andere mooie patronen verhuisden naar mijn to-sew lijstje, en ik ging voluit voor Bonnie! Nieuwe stof zou ik daar niet voor kopen... Tot ik bij Ansje Handmade deze fantastische crepe van Eglantine & Zoe tegenkwam... en daar bovendien ook meteen de Bonnie blouse in zag... En daar heb ik nog geen moment spijt van gehad! De stof valt mooi soepel door, verwerkte zalig en is een plezier om te dragen. Voor een volgende Bonnie zal ik dan iets uit de voorraad nemen, beloofd 😏. Het maken ging relatief snel, al ben je wel even bezig met de plooien in de mouwen. Maar het resultaat mag er dan wel zijn!  Dit w

Isa sweaterdress

Mag ik u voorstellen: Isa! Isa is het nieuwste patroon van Bel'Etoile . Het is een sweater, een crop-top én een sweaterjurk, met colourblock-opties. Je kan er een jurk met rimpelrok en grote zakken van maken of een rechttoe-rechtaan sweaterjurk. En dat is wat wij deden voor de patroontest. Mijn Janne heeft steeds uitdagender maten. Op basis van haar borstomtrek koos ik op aanraden van Isabel voor maat 98, en die verlengde ik naar maat 116. En dat resulteerde in de perfecte pasvorm voor mijn dametje! De mooie sweaterstof vond ik bij Madeline de Stoffenmadam . Je weet wel, zo'n coupon die je niet kunt laten liggen... Als je voor de basic sweaterjurk kiest, dan heb je in geen tijd een prachtresultaat. En dat is ook dankzij de superduidelijke handleiding! Janne vindt haar Isajurk alvast zalig! Zacht, comfortabel en speelproof. Helemaal zoals ze het graag heeft! Het gaat hier dan zeker ook niet bij deze ene basic versie blijven. Ik ga zeker oo

er was eens...

Er was eens een meisje dat Roodkapje heette. Haar mama maakte voor haar een rode cape. Die zou ze aandoen om naar het carnavalsfeest in de kribbe te gaan. Maar op de dag van het feest... was ons Roodkapje ziek. Binnenblijven dus! Maar, euhm... als Roodkapje ziek is... Brengt oma dan koekjes?