Doorgaan naar hoofdcontent

Precies zoals in een boekje

En toen vroeg La Maison Victor of ik zin had om één van de patronen uit het nieuwste magazine te maken... Dat was een vraag waar ik niet lang moest over nadenken! Een patroon uitkiezen, dat was een ander paar mouwen... er staan in de laatste editie meerdere modelletjes die ik nog wel wil maken!
Ik liet de familie meekijken en kiezen, en uiteindelijk was het zoonlief die in de prijzen viel!

Iets later viel het magazine in de bus, samen met de prachtige mintkleurige linnen voor het morris-hemd.


Wij kiezen hier nogal gemakkelijk voor felle kleuren, maar toen ik het morris hemd in het magazine zag, wist ik meteen dat dat zachte mint ook perfect zou zijn voor Lukas!



Ik tekende en knipte de patroondelen voor maat 134/140 en ging aan de slag. Hemden maken, daar kan ik echt van genieten! Een polopat maakte ik nog niet eerder, maar dankzij de duidelijke uitleg - en de tekeningen - nam ik deze horde probleemloos.



Mintkleurige knoopjes maken het plaatje af!





Het officierskraagje, het ingewerkte borstzakje, de gebogen zoomlijn en de opgerolde mouwen... Het zijn stuk voor stuk details die van dit hemd wat ons betreft een topper maken! 



En het zit zoonlief als gegoten!





Et voilà een hemd "precies zoals in een boekje" ... wij zijn alvast verkocht!

Patroon: Morris hemd - La Maison Victor juli/augustus 2017
Knopen: Veritas
Foto's: Stefan Vandenberghe (waarvoor dank!)

Reacties

  1. mooi! het patroon staat ook op mijn to do lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I enjoyed over read your blog post.
    Your blog have nice information, I got good idea from this amazing blog.
    I am always searching like this type blog post. I hope I will see again…
    บอลพรุ่งนี้

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Benieuwd naar wat jij ervan vind ! Laat gerust een berichtje achter!

Populaire posts van deze blog

Bonnie - Fibre Mood 12

Het is alweer zover... de nieuwe Fibre Mood ligt in de winkel! En het is een topeditie... Ik had bij meerdere patronen meteen de "wil-ik-maken"-reflex. Mijn nog herstellende arm dwong mij evenwel om het eenvoudig te houden. Iets in de categorie minimale moeite - maximaal resultaat liefst. En daar was Bonnie, een blouse met een aansluitend lijfje en zot schone mouwen!  Al die andere mooie patronen verhuisden naar mijn to-sew lijstje, en ik ging voluit voor Bonnie! Nieuwe stof zou ik daar niet voor kopen... Tot ik bij Ansje Handmade deze fantastische crepe van Eglantine & Zoe tegenkwam... en daar bovendien ook meteen de Bonnie blouse in zag... En daar heb ik nog geen moment spijt van gehad! De stof valt mooi soepel door, verwerkte zalig en is een plezier om te dragen. Voor een volgende Bonnie zal ik dan iets uit de voorraad nemen, beloofd 😏. Het maken ging relatief snel, al ben je wel even bezig met de plooien in de mouwen. Maar het resultaat mag er dan wel zijn!  Dit w

Isa sweaterdress

Mag ik u voorstellen: Isa! Isa is het nieuwste patroon van Bel'Etoile . Het is een sweater, een crop-top én een sweaterjurk, met colourblock-opties. Je kan er een jurk met rimpelrok en grote zakken van maken of een rechttoe-rechtaan sweaterjurk. En dat is wat wij deden voor de patroontest. Mijn Janne heeft steeds uitdagender maten. Op basis van haar borstomtrek koos ik op aanraden van Isabel voor maat 98, en die verlengde ik naar maat 116. En dat resulteerde in de perfecte pasvorm voor mijn dametje! De mooie sweaterstof vond ik bij Madeline de Stoffenmadam . Je weet wel, zo'n coupon die je niet kunt laten liggen... Als je voor de basic sweaterjurk kiest, dan heb je in geen tijd een prachtresultaat. En dat is ook dankzij de superduidelijke handleiding! Janne vindt haar Isajurk alvast zalig! Zacht, comfortabel en speelproof. Helemaal zoals ze het graag heeft! Het gaat hier dan zeker ook niet bij deze ene basic versie blijven. Ik ga zeker oo

er was eens...

Er was eens een meisje dat Roodkapje heette. Haar mama maakte voor haar een rode cape. Die zou ze aandoen om naar het carnavalsfeest in de kribbe te gaan. Maar op de dag van het feest... was ons Roodkapje ziek. Binnenblijven dus! Maar, euhm... als Roodkapje ziek is... Brengt oma dan koekjes?