Doorgaan naar hoofdcontent

Oh, Paris!

Ergens in december vroeg dochterlief "wanneer gaan wij nu toch eens naar Parijs?". En omdat het bij ons ook al veel te lang geleden was, maakten we er werk van. We begonnen deze zomervakantie met een citytrip naar Parijs, en daar hebben we geen moment spijt van gehad!



Iedereen maakte op voorhand een lijstje met dingen die zeker niet mochten ontbreken. Lukas dook daarvoor in de reisgids, Janne ging op haar gevoel af...


Een geboren citytripster, zo blijkt!

Dag 1

De trein is altijd een beetje reizen, en met de thalys sta je zo in Parijs. We kwamen aan in de namiddag en gingen eerst ons appartementje ontdekken. Daarna trokken we naar Centre Pompidou.





We aten iets, kuierden nog wat rond en zochten ons appartement terug op. De volgende dag wordt namelijk een drukke...

Dag 2

We namen de metro naar de Sacre-Coeur. We klommen de trappen op en genoten van het uitzicht. En dan namen we een andere weg weer naar beneden, want daar aan de voet van de Sacre-Coeur kon ik niet voorbij aan de vele stoffenwinkels...







We liepen langs de "Mur des Je t'aime" richting onze volgende bestemming: de opéra!

Maar niet zonder tussenstop bij Galérie Lafayette, waar de monden openvielen van bewondering.



En dan de Opéra. We mochten niet in de grote zaal, maar konden wel even binnengluren tijdens een repetitie van het ballet. En de hal en foyers maakten ook al de nodige indruk


Omdat we even genoeg gestapt hadden, namen we de metro tot onze volgende bestemming. Ik genoot jaren geleden al enorm van het Rodin-museum en de prachtige tuin. Dat mocht dus deze keer ook niet op het lijstje ontbreken!


En dan was het zover... Het moment waar Lukas en Janne zo naar uitkeken...






We namen de trap naar het eerste platform. Daar bleven we wat hangen, we aten er een ijsje en genoten opnieuw van het uitzicht... Meer moest dat niet zijn!


Dag 3

De volgende dag deden we rustiger aan. We startten met een boottocht door de sluizen van het Canal Saint-Martin en lunchten op een supergezellige plek langs het Bassin de la Vilette.



Daarna gingen we wat verder uitrusten in het Parc des Buttes Chaumont.






Ik had daar gerust nog veel langer kunnen blijven rondhangen, maar we hadden nog een afspraak met een paar klassedames in het Louvre. Lukas keek Mona Lisa minutenlang in de ogen en we drumden gezellig mee rond de Venus van Milo...


Dag 4

De dag dat we terug naar huis moesten... Maar niet zonder een bezoekje aan het Musée des Arts et Métiers


Oh, Parijs, daar raak ik maar niet op uitgekeken... Wanneer mag ik terug?

Reacties

  1. Hier houden we Parijs nog even 'voor ons' maar ze staan te springen tot het moment dat ze eens mee mogen ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I enjoyed over read your blog post.
    Your blog have nice information, I got good idea from this amazing blog.
    I am always searching like this type blog post. I hope I will see again…
    บอลพรุ่งนี้

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Benieuwd naar wat jij ervan vind ! Laat gerust een berichtje achter!

Populaire posts van deze blog

Bonnie - Fibre Mood 12

Het is alweer zover... de nieuwe Fibre Mood ligt in de winkel! En het is een topeditie... Ik had bij meerdere patronen meteen de "wil-ik-maken"-reflex. Mijn nog herstellende arm dwong mij evenwel om het eenvoudig te houden. Iets in de categorie minimale moeite - maximaal resultaat liefst. En daar was Bonnie, een blouse met een aansluitend lijfje en zot schone mouwen!  Al die andere mooie patronen verhuisden naar mijn to-sew lijstje, en ik ging voluit voor Bonnie! Nieuwe stof zou ik daar niet voor kopen... Tot ik bij Ansje Handmade deze fantastische crepe van Eglantine & Zoe tegenkwam... en daar bovendien ook meteen de Bonnie blouse in zag... En daar heb ik nog geen moment spijt van gehad! De stof valt mooi soepel door, verwerkte zalig en is een plezier om te dragen. Voor een volgende Bonnie zal ik dan iets uit de voorraad nemen, beloofd 😏. Het maken ging relatief snel, al ben je wel even bezig met de plooien in de mouwen. Maar het resultaat mag er dan wel zijn!  Dit w

Isa sweaterdress

Mag ik u voorstellen: Isa! Isa is het nieuwste patroon van Bel'Etoile . Het is een sweater, een crop-top én een sweaterjurk, met colourblock-opties. Je kan er een jurk met rimpelrok en grote zakken van maken of een rechttoe-rechtaan sweaterjurk. En dat is wat wij deden voor de patroontest. Mijn Janne heeft steeds uitdagender maten. Op basis van haar borstomtrek koos ik op aanraden van Isabel voor maat 98, en die verlengde ik naar maat 116. En dat resulteerde in de perfecte pasvorm voor mijn dametje! De mooie sweaterstof vond ik bij Madeline de Stoffenmadam . Je weet wel, zo'n coupon die je niet kunt laten liggen... Als je voor de basic sweaterjurk kiest, dan heb je in geen tijd een prachtresultaat. En dat is ook dankzij de superduidelijke handleiding! Janne vindt haar Isajurk alvast zalig! Zacht, comfortabel en speelproof. Helemaal zoals ze het graag heeft! Het gaat hier dan zeker ook niet bij deze ene basic versie blijven. Ik ga zeker oo

er was eens...

Er was eens een meisje dat Roodkapje heette. Haar mama maakte voor haar een rode cape. Die zou ze aandoen om naar het carnavalsfeest in de kribbe te gaan. Maar op de dag van het feest... was ons Roodkapje ziek. Binnenblijven dus! Maar, euhm... als Roodkapje ziek is... Brengt oma dan koekjes?