Doorgaan naar hoofdcontent

Op zoek naar helpende handen, misschien wel de uwe?

Dit is een warme oproep! Wij kunnen namelijk uw hulp gebruiken...

Op 17 en 18 augustus organiseren we een 24-uren stikmarathon voor vzw Prinses Harte.

Prinses Harte was net zes geworden toen ze in januari een veel te korte en ongelijke strijd verloor tegen een hersentumor. Hartes mama wou graag iets doen om andere flinke jongens en meisjes die vechten tegen kanker een hart onder de riem te steken. Om een beetje troost en gezelligheid in de ziekenhuiskamers te brengen.

Het idee ontstond om prinsessen- en ridderpakketten te maken, met daarin een knuffeldeken, een pop, en een pyjama. Niet zomaar een pyjama, maar een kleurrijk exemplaar, waar alle buisjes tussen gestopt kunnen worden. Zoals zij er één maakte voor Harte.

Meer lezen over het project kan hier. Lees ook dit mooie artikel op mechelenblogt.be



Het plan?

Van 17 op 18 augustus willen we de klok rond werken om zo veel mogelijk pakketten af te werken. We willen daarvoor 5 naaimachines 24 uur lang laten draaien. We starten om 11u op zaterdag 17 augustus om op zondag 18 augustus om 11 uur af te sluiten.

We maken op die tijd pyjama's, dekentjes, poppenkleertjes, accessoires, ... Kortom naaiwerk in verschillende moeilijkheidsgraden, waaraan zowel beginnende als gevorderde naaisters kunnen meewerken.

We vormen voor de gelegenheid het Kranske in Muizen (bij Mechelen) om tot een retro-café/naaiatelier, en zorgen ook voor een hapje en een drankje, en de nodige omkadering. Meer info over de invulling van de dag volgt...

Wat hebben we nog nodig?

Om die 5 naaimachines draaiende te houden, kunnen we nog helpende handen gebruiken! We zouden willen werken in shiften van 3 uur. Met een paar uur van je tijd, kan je ons al een stuk verder helpen!

De blokken zien er als volgt uit:

11u-14u / 14u-17u / 17u-20u / 20u-23u / 23u-2u / 2u-5u / 5u-8u / 8u-11u


Wil je meedoen? Laat dan een berichtje achter of mail me op leentjepolspoel@hotmail.com
Laat dan ook al weten wanneer je graag komt, en of je het ziet zitten om met tricot te werken (voor de pyjama's).


Alvast heel erg bedankt!




Reacties

  1. Ik mailde je! En vergat te melden dat ik gerust met tricot wil werken ook :-) (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe graag mee. Liefst 18 augustus. Je kan mij mailen op dezusjes.wordpress@gmail.com
    Het is een verhaal waar ik een krop van in de keel krijg...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hallo,
    ik ken elke en johan via vrienden. ik kom ook graag meehelpen. tricot is geen probleem, al heb ik nog nooit zo van die drukknopjes gezet. voor mij kan zaterdag en zondag, maar liefst niet midden in de nacht :-) je kan me mailen op heidivanderhaegen@live.be
    groetjes, heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leentje,

    Ik moet thuis eerst eens in de agenda kijken, maar ik ben vrij zeker dat ik kan en ik kan met tricot werken.
    Ik stuur je nog een mailtje nadat ik de kalender gecheckt heb!!!
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi! Ik vier op 17 augustus mijn 18e verjaardag (inclusief groot feest) en verwacht dus niet dat ik de 18e uitgerust genoeg zal zijn om recht te stikken :) Maar hou ons op de hoogte hé, als er nog eens eentje komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey,

    Ik vind het een hartverwarmend projectje en wil dus graag meehelpen ( eventueel ook tricot ).
    Het staat in mijn agenda.

    gr
    Jelle
    lokakid.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. alvast bedankt! Kan je me je contactgegevens nog bezorgen?

      Verwijderen
  7. Prachtig initiatief Leentje ! ik ben fier op je.
    ook proficiat voor het mooie jurkje. hopelijk mogen we het binnenkort live bewonderen.
    X
    Moeke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik doe mee! Ik mail je!
    Het kaartje van prinses Harte staat nog steeds bij mijn tante op de toog in de keuken. Ik kijk nog elke week (op mijn vast lunchmoment met mijn tante en nonkel) naar haar!
    'k Heb ze niet persoonlijk gekend, maar toch...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Succes ermee! Ik blijf dat echt zo'n mooi en ontroerend project vinden... xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Benieuwd naar wat jij ervan vind ! Laat gerust een berichtje achter!

Populaire posts van deze blog

Bonnie - Fibre Mood 12

Het is alweer zover... de nieuwe Fibre Mood ligt in de winkel! En het is een topeditie... Ik had bij meerdere patronen meteen de "wil-ik-maken"-reflex. Mijn nog herstellende arm dwong mij evenwel om het eenvoudig te houden. Iets in de categorie minimale moeite - maximaal resultaat liefst. En daar was Bonnie, een blouse met een aansluitend lijfje en zot schone mouwen!  Al die andere mooie patronen verhuisden naar mijn to-sew lijstje, en ik ging voluit voor Bonnie! Nieuwe stof zou ik daar niet voor kopen... Tot ik bij Ansje Handmade deze fantastische crepe van Eglantine & Zoe tegenkwam... en daar bovendien ook meteen de Bonnie blouse in zag... En daar heb ik nog geen moment spijt van gehad! De stof valt mooi soepel door, verwerkte zalig en is een plezier om te dragen. Voor een volgende Bonnie zal ik dan iets uit de voorraad nemen, beloofd 😏. Het maken ging relatief snel, al ben je wel even bezig met de plooien in de mouwen. Maar het resultaat mag er dan wel zijn!  Dit w

Isa sweaterdress

Mag ik u voorstellen: Isa! Isa is het nieuwste patroon van Bel'Etoile . Het is een sweater, een crop-top én een sweaterjurk, met colourblock-opties. Je kan er een jurk met rimpelrok en grote zakken van maken of een rechttoe-rechtaan sweaterjurk. En dat is wat wij deden voor de patroontest. Mijn Janne heeft steeds uitdagender maten. Op basis van haar borstomtrek koos ik op aanraden van Isabel voor maat 98, en die verlengde ik naar maat 116. En dat resulteerde in de perfecte pasvorm voor mijn dametje! De mooie sweaterstof vond ik bij Madeline de Stoffenmadam . Je weet wel, zo'n coupon die je niet kunt laten liggen... Als je voor de basic sweaterjurk kiest, dan heb je in geen tijd een prachtresultaat. En dat is ook dankzij de superduidelijke handleiding! Janne vindt haar Isajurk alvast zalig! Zacht, comfortabel en speelproof. Helemaal zoals ze het graag heeft! Het gaat hier dan zeker ook niet bij deze ene basic versie blijven. Ik ga zeker oo

Rollercoaster getest en goedgekeurd! (kcw #1)

Op dag 1 en 3 - die voor mij eigenlijk dag 2 was - van Kids Clothes Week maakte ik voor de zoon de Rollercoaster uit Homemade Mini Couture . Dat boek deed ik mezelf cadeau zodra het in de winkel lag, want met een zoon van 5 en een dochter van 3, ga ik daar nog héél veel plezier aan beleven! De Rollercoaster dus! Ik nam het patroon voor 5 jaar over, maar verlende de pijpen. Het patroon tekenen en knippen deed ik eigenlijk al op zondag, om op dag 1 meteen achter de naaimachine te kunnen starten. Na exact 1 uur stikken had ik na dag 1 vier halve broekspijpen klaar. Dinsdag had ik geen tijd, wegens een info-avond over het eerste leerjaar (het gaat vooruit!). Dag 3 was voor mij dus eigenlijk dag 2. Ik haalde de verloren tijd van dinsdag in en na nog eens 1,5 uur werken was mijn rollercoaster klaar. En was het al te donker om nog foto's te maken. Bij deze dus: Voor vandaag staat er weer wat knipwerk op het programma...